2de PK 92002-SH voor Van Hameren transport uit Ter Aar

Na bijna 9 jaar trouwe dienst heeft deze Palfinger PK 100002 van Van Hameren Transport uit Ter Aar plaats gemaakt voor een nieuwe Palfinger kraan te weten een PK 92002-SH. De PK 100002 zal elders een tweede leven gaan beginnen. De nieuwe 5 assige bakwagen is de 2de PK 92002-SH op rij. Naast deze bakwagen is er namelijk ook een Volvo trekker met een tridem achterasconfiguratie in gebruik.

Deze Volvo FH 500 10x4 is geleverd door Volvo Group Truck Center Alphen aan den Rijn. Met een toegestane maximum massa van 45000 kg heeft dit voertuig nog serieus laadvermogen tot zijn beschikking. 

VDA Konstruktie heeft deze Volvo dus uit mogen rusten met een PK 92002-SH. Met zijn zeven hydraulisch uitschuifbare delen kan op een vlucht van 17,8 meter nog 3750 kg gehesen worden. Verder is deze kraan standaard al uitgerust met diverse zaken zoals een dubbel kniehevelsysteem met een 15° overstrekbare knikgiek ''Power Link Plus'', hoge uitschuifsnelheid d.m.v. retouroliegebruik, HPSC stabiliteitsbewaking, electronische S-HPLS met automatische activering, PAL 150 overlastbeveiliging met elektronische eindpositiedemping op de hef- en knikcilinder, elektrische omschakeling tussen kraan en steunpoten en ga zo nog maar even door. Kortom teveel om op te noemen.

Met deze frontstempel voorzien van truck chassisbescherming wordt middels een druksensor het chassis beschermd tegen overbelasting. Met deze extra steunpoot die uiteraard opgenomen is in het HPSC (High Power Stability Control) heeft dit voertuig bij maximale afstempeling inclusief het ballastprogramma LCA03 een 100% voorover tabel!

De werkvoorbereiding van VDA Konstruktie heeft ook voor dit voertuig een laadbak voorzien van de nodige extra's geconstrueerd. De laadbak heeft onder andere gezette RVS spatschermsegmenten, gesloten kopschot met steun voor de evenaar, opbergplaats voor een ladder en verzonken werklampen, verzonken twistlocks, RVS treklades en kasten, laadbakverbreders, de nodige rongen en breedteborden.

Om het geheel compleet te maken heeft de laadbak een hydraulisch uitschuifbaar achterkalf. Met een schuiflengte van 1400 mm kan de laadvloer aanzienlijk verlengd worden om zo legaal lange ondeelbare lading te kunnen vervoeren. Dit uitschuifkalf is voorzien van twistlocks en kan aan de achterzijde worden bediend middels een extra ventielenblok. De lichtbakken schuiven uiteraard gewoon mee. Het hulpchassis, kopschot, kantbalken en achterpartij is geheel gestraald, gemenied en geschoopeerd zodat deze componenten goed geconserveerd zijn zodat ook dit nieuwe voertuig jarenlang mee kan zonder dat deze gaat corroderen.

Wij bedanken Van Hameren Transport voor de opdracht en wensen de chauffeur veel werkgemak en veilige kilometers toe met deze nieuwe aanwinst!

Naar blogoverzicht
2de PK 92002-SH voor Van Hameren transport uit Ter Aar