Compilatie recent afgeleverde voertuigen

Beste bezoekers van onze VDA site, aangezien deze website min of meer nog een beetje in ontwikkeling is en er dus nog niet zo heel veel op staat wil ik jullie toch laten zien dat wij bij VDA de laatste tijd niet stil hebben gezeten. In tegendeel zelfs! Gezien het bij de meeste bedrijven gelukkig lekker voor de wind gaat is het aantal nieuwe orders flink gestegen. Met een club gemotiveerde en gedreven mensen (inmiddels 40 personen) bij zowel ons moederbedrijf Palfinger Nederland als bij VDA Konstruktie doen wij er alles aan om elk nieuw voertuig tot een succes te brengen! Daarom wil ik graag even deze compilatie van een aantal recent afgeleverde voertuigen met jullie delen. 

Om te beginnen met een toch wel dikke nieuwe machine voor Kraanbedrijf Nederhoff uit Gouda.

Deze kraan is zo ongeveer voorzien van alle denkbare opties zoals een extra knikarm met DPS Plus (verhoging van het hefmoment middels 2 drukbereiken), AOS, (aktief trillingsdempingssysteem) en P-Fold (automatisch in- en uitvouwen middels 1 bediening)

De 3,5 tons lier is hydraulisch opklapbaar. Deze lier is voorzien van een 90 meter lange hijskabel en is voorzien van het SRC (Synchronised Rope Control) dit systeem houd zelf de afstand tussen de katrolkop en last constant tijdens kraanbewegingen. Tevens is het RTC systeem aanwezig. (Rope Tension Control) Dit zorgt voor de lier spannings controle. Daarmee kan de kraan opgevouwen worden met ingescheerde lierkabel en hoeft de lierkabel dus niet telkens gedemonteerd te worden.

De diverse ballastprogramma's zorgen voor een optimale, maximale en veilige benutting van het hefvermogen van de kraan in diverse opstellingen. 

De extra frontstempel die voorzien is van chassisbescherming en drukmeting maakt de hijstabel voorover aanzienlijk gunstiger.

Deze nieuwe Scania G 450 8x2 geleverd door Scania Nederland B.V. uit Waddinxveen is voorzien van een Palfinger PK 42002-SH die zes keer hydraulisch uitschuifbaar is. Dit brengt de kraan naar een vlucht van 16,4 meter. 

De door VDA Konstruktie gefabriceerde laadbak is voorzien van de nodige RVS kisten, rong- en bindpotten in de zijregels, verzonken twistlocks, U-profielen op achterkader t.b.v. oprijplanken, rangeerkoppeling in het kopschot, uittrekbare opstap trapjes, breedteborden en een lengtebord.

ook hier zorgt de extra frontstempel voor een 100% voorover tabel!

Dankzij de extra knikarm, een PJ 080 fly-jib onstaat er een maximale lengte van maar liefst 26,1 meter! Zelfs op deze lengte is een last van bijna 600 kg mogelijk.

Deze Palfinger PK 92002-SH is opgebouwd op een Volvo 8x2 tridem. Met deze asconfiguratie is het voertuig zeer wendbaar wat het manoeuvreren in krappe situaties een stuk makkelijker maakt.

Om meer opbergruimte te creëren hebben wij de accu's van links naar rechts verplaatst in een RVS kast met uitschuifbare accubak zodat deze makkelijk toegankelijk blijven. Daardoor hebben we een extra opbergkist aan de linkerzijde kunnen realiseren. De hydrauliektank die normaliter onder de knikarm staat hebben we vervangen door een op maat gemaakte hydrauliektank achter de cabine.

Een hele andere tak van sport zijn de inzamelingsvoertuigen zoals dit nieuwe voertuig voor de Haagse Milieu Services. Deze Daf CF Euro 6 is geleverd door Blom-DSW Honselersdijk. VDA Konstruktie heeft deze Daf voorzien van een speciale zogeheten Waste kraan (PK 23501-W) Deze kraan heeft een speciaal ontworpen knikgiek. De uitschuifcilinders zitten verwerkt in de mast wat resulteert in een lage knikgiekhoogte maar voorkomt ook schade door bijvoorbeeld laag hangende takken aan het uitschuifsysteem. 

Met de verkorte knikgiek blijft een netto hefcapaciteit van ruim 22TM over en met een reikwijdte van 10,2 meter zijn alle ondergrondse containers makkelijk te bereiken.

De opbouw is verzorgd door Haller Benelux uit Hedel waarmee VDA Konstruktie al lange tijd een prettige samenwerking heeft.

Voor Bolk Fleetservice BV uit Almelo hebben wij deze PK 88002-EH op mogen bouwen die geheel in stijl is voor een vaste opdrachtgever. De kraan is 7 keer hydraulisch uitschuifbaar waarmee een vlucht van 17,8 meter mogelijk is. De bestaande fly-jib die Bolk reeds in bezit heeft is ook passend voor deze nieuwe kraan. Verder zijn bij deze kraan ook zaken aanwezig zoals het gepatenteerde AOS, geometriebewakingssysteem, cabine protectie, truck chassisbescherming, 10 tons rotator, uitschuifbare evenaar en frontstempel.

Een complete RVS ombouw van de brandstoftank, de afdekkappen voor de accubak en de adbluetank tot aan de kisten, treklades en sloten maakt deze opbouw compleet voor een lange levensduur van dit voertuig.

In de laadbak zijn 4 speciale verbreders met twistlocks gemonteerd voor het vervoer van 3 meter brede units en als extra nog eens 4 omkeerbare gegalvaniseerde laadbakverbreders.

In de kopschotkast zijn diverse ruimten en schuiflades gerealiseerd voor het opbergen van o.a. rongen en een driedelige ladder. Bovenop de kopschotkast zijn steunen aangebracht voor de evenaar.

Het enige overgebleven plekje dat nog benut kon worden is bedoeld voor deze brandblusser.

Hoeflake Electrotechniek uit Hedel heeft deze Palfinger PK 50002-EH in gebruik genomen. Dit alles in samenwerking met Transportbedrijf Bosch eveneens uit Hedel. Deze is achterop de nek van een Nooteboom oplegger gebouwd zodat er voor de kraan nog ruimte is om speciale hulpmiddelen te plaatsen die benodigd zijn bij het werk wat ermee gedaan wordt. Een krachtige, stille Hatz motor zorgt voor de aandrijving van de kraan.

Ook de welbekende hout- en schrootkranen van Palfinger/Epsilon zoals deze zijn goed vertegenwoordigd. De firma Van der Weerd BV uit Grafhorst is inmiddels ook bekend met dit mooie en betrouwbare produkt want VDA Konstruktie heeft inmiddels dit 2de identieke voertuig op mogen bouwen voor deze firma. Epsilons zijn er in zeer diverse soorten en maten. Of het nu om een compact exemplaar gaat voor achter bijvoorbeeld een tractor/aanhangwagen of juist de zware variant voor in het ruige schrootwerk of bijvoorbeeld voor het leggen van rijplaten. Een Epsilon met een hoogstabediening, een hoogzit met stoelverwarming, met complete cabine of compacte regenkap, radiografisch of een combinatie hiervan. Het is allemaal mogelijk. En natuurlijk niet te vergeten het zogenoemde Easy Fold systeem waarmee je de kraan kunt opvouwen in de lucht. Dus geen vaste ondergrond ondersteuning meer nodig. Ideaal voor in bijvoorbeeld krappe situaties.

Dit voertuig is tevens voorzien van een Palift T 26 haakarmsysteem. Bij dit type is een opname capaciteit tot 29,0 ton mogelijk afhankelijk van systeemlengte en chassishoogte. Dit robuuste systeem met onder andere dubbelwerkende cilinders met lasthoudventielen en hard verchroomde zuigerstangen, softstop, hydraulische binnenvergrendeling, gemakkelijke bediening vanuit de cabine en een laag eigen gewicht dat weer goed is voor het laadvermogen maakt deze auto compleet.

Tot zover deze compilatie. Mocht naar aanleiding van dit alles uw interesse voor één van onze producten is gewekt neem dan gerust geheel vrijblijvend contact met ons op. Dat kan heel gemakkelijk via ons centrale nummer 071 5459150. Wij zijn u graag van dienst en denken graag met u mee wat voor uw wensen de juiste oplossing is.

Naar blogoverzicht
Compilatie recent afgeleverde voertuigen